17 juni 2007

Macromacrameeën

En het is zover: uw blogger beschikt over een macro-lens! Ondanks dat de foto's worden gemaakt met een compactere camera, is die wel zo uitgekozen dat er extra lensjes op kunnen worden gezet. De stap naar een digitale spiegelreflex zal zeer waarschijnlijk nog wel eens gaan komen, maar is voorlopig wel erg duur en vooral veel lomper om mee te nemen. En over mijn huidige cameraatje ben ik erg tevreden. Veel gedaan, veel gezien en veel geoefend.

En nu begint het oefenen dus opnieuw. Weer naar mijn "achtertuintje" geweest en daar over honderden wedstrijdhonden gestruikeld die mee bleken te doen aan het "4de flyballtoernooi van Nijmegen". Aldus de trotse deelnemers (lees: baasjes). Op alle fotogenieke plekjes klonk geblaf, gevolgd door "Doet 'ie normaal nooit, hoor!". Nee, alleen toevallig nu ik er ben (ja, ik heb een kat).

Fotogenieke witte bloemetjes. Zelfs de druppel op de stamper bleek zichtbaar. Wel is duidelijk dat de scherptediepte met de lens een stuk minder is. Jammer, maar als voordeel vaak mooie achtergronden (niet storend).

De vlieg bleef mooi rustig zitten. De plaktong klaar voor gebruik.

Sint-jansvlinder zijn goed vertegenwoordigd. En ze blijven vrij goed stilzitten als je er met de lens bovenop staat. Perfect om te oefenen.

Geen opmerkingen: