10 juni 2008

De bloemetjes buiten zetten

Een dagje vrij. De kriebels voor de bruiloft a.s. donderdag beginnen te komen. Snel de camera omhangen en naar de "achtertuin", stadspark Staddijk.

Er zijn weer vele libellen en juffers te vinden. Het stikt er van de azuurwaterjuffers, watersnuffels, lantaarntjes, gewone oeverlibellen, viervlekken en grote roodoogjuffers. En nog meer waar ik (nog) geen naam aan durf te geven.
Maar ik kom er voor de orchideeën die weer beginnen te bloeien.

Een opmerking en beschrijving van een voorbijganger knoop ik goed in de oren ("er loopt een vreemde jogger rond die zich in de bosjes ophoudt en vrouwen achterna loopt"). Als ik bij de orchideeën ben, zie ik de 'jogger' kijken en langzaam lopen. Dan maar een paar orchideeënfoto's minder, ik loop snel weg de tegenovergestelde kant op en zal nog veel achterom kijken.
Inwendig baal ik dat zo'n stomme eikel zo'n invloed kan hebben...

gewone rietorchis

mannetje viervlek

mannetje gewone oeverlibel

Geen opmerkingen: